- KORONAWIRUS
- SZCZEPIMY SIĘ
- AKTUALNOŚCI
- KONTAKTY
-
POWIAT
- Charakterystyka i położenie
- Historia Powiatu
- Mapa Powiatu
- Turystyka
- Symbole Powiatu
- Władze Powiatu
- Dyżury samorządowe
- Jednostki organizacyjne
- Powiatowe służby i inspekcje
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Interpelacje
- Inwestycje
- Organizacje pozarządowe
- Zdrowie
- Oświata
- Kultura
- Kalendarz wydarzeń
- Honorowy, Zasłużony Obywatel Powiatu Międzyrzeckiego
-
STAROSTWO
-
Wydziały
- Audytor Wewnętrzny
- Biuro Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji
- Biuro Rady Powiatu
- Biuro Starosty
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- Stanowisko ds. zarządzania kryzysowego
- Wydział Architektury i Budownictwa
- Wydział Edukacji, Spraw Społecznych i Promocji
- Wydział Finansów
- Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
- Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
- Wydział Komunikacji i Dróg
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Ochrony Środowiska
- Biuro Rzeczy Znalezionych
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- Petycje
- Ochrona danych osobowych
- Kodeks etyki
-
Wydziały
- MULTIMEDIA
-
PROJEKTY UNIJNE
- Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Międzyrzeckim
- Utworzenie nowych miejsc przedszkolnych dla dzieci z obszaru Gminy Międzyrzecz w tym wsparcie dla przedszkola prowadzonego przez Powiat Międzyrzecki
- Termomodernizacja obiektów Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego: warsztatów szkolnych, budynku kotłowni, budynku szkoły wraz z salą gimnastyczną przy ul. Marcinkowskiego oraz sali gimnastycznej przy ul. Libelta 4 w Międzyrzeczu
- Poprawa warunków edukacyjnych w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Międzyrzeczu
- DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
- CYBERBEZPIECZEŃSTWO
Wydział Architektury i Budownictwa (AB)
Naczelnik Damian Prędki
Siedziba:
Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu
ul. Przemysłowa 2
66-300 Międzyrzecz
pok. 3, 4, 6, 7a (parter)
Zakres spraw i zadań do realizacji:
- Sprawdzanie projektu budowlanego, nakładanie obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie
- Wydawanie decyzji o odmowie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę
- Stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę
- Kontrola posiadanych przez osoby wykonujące samodzielnie funkcje techniczne w budownictwie uprawnień do pełnienia tych funkcji oraz przynależność do izb (architektonicznej i inżynierskiej)
- Dokonywanie czynności kontrolnych, które stanowią podstawę do wydania decyzji oraz podejmowania innych działań przewidzianych w przepisach prawa budowlanego
- Nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia:
- na budowę, wykonanie obiektu lub robót budowlanych objętych zgłoszeniem
- na rozbiórkę wynikającego z przepisów prawa budowlanego
- Rozstrzyganie o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub nieruchomości oraz korzystania z tego budynku, lokalu lub nieruchomości
- Prowadzenie postępowania administracyjnego związanego z inwestycjami mogącymi pogorszyć środowisko
- Prowadzenie rejestru wniosków i decyzji o pozwoleniu na budowę/rozbiórkę oraz przekazywanie kopii tych rejestrów Wojewodzie Lubuskiemu
- Przekazywanie danych statystycznych Głównemu Urzędowi Statystycznemu oraz Wojewodzie Lubuskiemu
- Przechowywanie dokumentów objętych pozwoleniem na budowę/rozbiórkę
- Realizowanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru i kontroli w zakresie:
- zgodności rozwiązań architektoniczno-budowlanych z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej, w zakresie zapewnienia warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w zatwierdzanych projektach technicznych
- właściwego wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, oraz nakładanie obowiązku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego oraz zapewnienie nadzoru autorskiego.
- Współdziałanie z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego w Międzyrzeczu oraz innymi instytucjami związanymi z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi.
Telefon kontaktowy:
95 742 84 46
poniedziałek 8:00 - 16:00
wtorek - piątek 7:00 - 15:00
wtorek - piątek 7:00 - 15:00