- KORONAWIRUS
- SZCZEPIMY SIĘ
- AKTUALNOŚCI
- KONTAKTY
-
POWIAT
- Charakterystyka i położenie
- Historia Powiatu
- Mapa Powiatu
- Turystyka
- Symbole Powiatu
- Władze Powiatu
- Dyżury samorządowe
- Jednostki organizacyjne
- Powiatowe służby i inspekcje
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Interpelacje
- Inwestycje
- Organizacje pozarządowe
- Zdrowie
- Oświata
- Kultura
- Kalendarz wydarzeń
- Honorowy, Zasłużony Obywatel Powiatu Międzyrzeckiego
-
STAROSTWO
-
Wydziały
- Audytor Wewnętrzny
- Biuro Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji
- Biuro Rady Powiatu
- Biuro Starosty
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- Stanowisko ds. zarządzania kryzysowego
- Wydział Architektury i Budownictwa
- Wydział Edukacji, Spraw Społecznych i Promocji
- Wydział Finansów
- Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
- Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
- Wydział Komunikacji i Dróg
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Ochrony Środowiska
- Biuro Rzeczy Znalezionych
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- Petycje
- Ochrona danych osobowych
- Kodeks etyki
-
Wydziały
- MULTIMEDIA
-
PROJEKTY UNIJNE
- Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Międzyrzeckim
- Utworzenie nowych miejsc przedszkolnych dla dzieci z obszaru Gminy Międzyrzecz w tym wsparcie dla przedszkola prowadzonego przez Powiat Międzyrzecki
- Termomodernizacja obiektów Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego: warsztatów szkolnych, budynku kotłowni, budynku szkoły wraz z salą gimnastyczną przy ul. Marcinkowskiego oraz sali gimnastycznej przy ul. Libelta 4 w Międzyrzeczu
- Poprawa warunków edukacyjnych w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Międzyrzeczu
- DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
- CYBERBEZPIECZEŃSTWO
Wydział Edukacji, Spraw Społecznych i Promocji
Wydział Edukacji, Spraw Społecznych i Promocji (ES)
Naczelnik: Andrzej Sobczak
Siedziba:
Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu
ul. Przemysłowa 2
66-300 Międzyrzecz
pok. 11, 12, 14, 15, 18 (parter), 212 (II piętro)
Zakres spraw i zadań do realizacji:
m.in.
Siedziba:
Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu
ul. Przemysłowa 2
66-300 Międzyrzecz
pok. 11, 12, 14, 15, 18 (parter), 212 (II piętro)
Zakres spraw i zadań do realizacji:
m.in.
- wykonywanie obowiązków określonych w ustawie o systemie oświaty, karty nauczyciela, o systemie informacji oświatowej,
- zakładanie i prowadzenie publicznych szkół specjalnych, szkół ponadpodstawowych; zakładanie i prowadzenia placówek oświatowo-wychowawczych, placówek kształcenia ustawicznego i placówek kształcenia praktycznego, poradni psychologiczno-pedagogicznych, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz specjalnych ośrodków wychowawczych dla dzieci, placówek zapewniających opiekę i wychowanie ucznia w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania
- ustalanie planów sieci szkół ponadpodstawowych oraz specjalnych
- sprawowanie nadzoru nad działalnością szkół i placówek w zakresie spraw finansowych i administracyjnych, a w szczególności: prawidłowości dysponowania przyznanymi szkole lub placówce środkami budżetowymi oraz pozyskanymi przez szkołę lub placówkę środkami pochodzącymi z innych źródeł, a także gospodarowania mieniem, przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników i uczniów, przestrzegania przepisów dotyczących organizacji pracy szkoły i placówki
- opracowywanie planów remontów, modernizacji i inwestycji szkół i placówek
- współdziałanie w zakresie przygotowywania wniosków o dofinansowanie z funduszy pomocowych i pozabudżetowych zadań inwestycyjnych i remontów szkół oraz placówek oświatowych
- prowadzenie postępowań w sprawie powierzania stanowisk dyrektora szkoły lub placówki
- wykonywanie czynności związanych z nadawaniem statutu i aktu założycielskiego zakładanym szkołom
- wydawanie zezwoleń na założenie szkoły publicznej przez osobę prawną inna niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną
- zapewnienie odpowiedniej formy kształcenia dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
- przyjmowanie dokumentacji likwidowanej szkoły publicznej prowadzonej przez inną osobę prawną i fizyczną
- nadawanie, a także cofanie szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej oraz prowadzenie rejestru szkół i placówek niepublicznych
- dotowanie niepublicznych szkół o uprawnieniach szkół publicznych i placówek niepublicznych, na zasadach określonych uchwałą Rady
- aktualizowanie bazy danych informacji oświatowych
- zawieranie porozumień ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli w sprawach nieustalonych w ustawie Prawo oświatowe
- prowadzenie postępowań dotyczących awansu zawodowego nauczycieli
- przygotowywanie projektu uchwały Rady w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli
- przygotowywanie projektu uchwał Rady w sprawach: określenia zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, ustalania kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli z funduszu specjalnego na nagrody
- wyrażanie na wniosek dyrektorów szkół, zgody na obniżenie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli
- prowadzenie bazy Systemu Informacji Oświatowej
- kierowanie nieletnich do młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii
- kierowanie uczniów do specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych
- przygotowanie wniosków o przyznanie nagród i odznaczeń resortowych dla dyrektorów szkół i placówek
- wykonywanie obowiązków, o których mowa w ustawach: o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, o muzeach, o bibliotekach
- finansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytkach, do których tytuł prawny posiada powiat
- realizowanie zadań z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, z wyłączeniem ochrony zabytków na wypadek sytuacji kryzysowych
- ubieganie się o dotacje celowe z budżetu państwa na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytkach
- sporządzanie projektu powiatowego programu ochrony i opieki nad zabytkami oraz przed-stawianie go do przyjęcia przez Radę
- przedstawianie Radzie sprawozdań z realizacji powiatowego programu ochrony i opieki nad zabytkami
- ustanawianie na wniosek wojewódzkiego konserwatora zabytków społecznego opiekuna zabytków oraz wydawanie im legitymacji
- przygotowywanie projektu uchwały Rady w sprawie: ustanawiania i przyznawania nagród za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, zasad i trybu przyznawania stypendiów osobom zajmującym się twórczością artystyczną, upowszechnianiem kultury oraz opieką nad zabytkami
- prowadzenie działalności kulturalnej - tworzenie samorządowych instytucji kultury, nadawanie statutu instytucjom kultury
- tworzenie powiatowych muzeów, nadawanie statutu, powoływanie rady muzeum
- tworzenie powiatowych bibliotek oraz zapewnienie im warunków działania i rozwoju
- prowadzenie spraw związanych z wymianą kulturalną
- podejmowanie zadań zapewniających rozwój twórczości artystycznej, otaczanie opieką amatorskiego ruchu artystycznego
- współdziałanie w organizowaniu świąt i innych uroczystości, imprez artystycznych i rozrywkowych
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji dla jednostek kultury prowadzonych przez powiat międzyrzecki
- opracowywanie materiałów dotyczących projektowania i realizacji budżetu Powiatu w zakresie działań w dziedzinie turystyki
- realizacja przedsięwzięć dotyczących zlecania zadań w zakresie turystyki oraz udzielania dotacji podmiotom spoza strefy finansów publicznych, niedziałających w celu osiągnięcia zysku
- współpraca z podmiotami organizującymi turystyczne imprezy masowe
- współpraca z podmiotami realizującymi zadania w zakresie poprawy infrastruktury tury-stycznej (szlaki rowerowe, piesze itp.)
- współdziałanie w realizacji zadań w zakresie turystyki z samorządami terytorialnymi oraz innymi organizacjami i podmiotami działającymi w branży turystycznej
- promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego gmin Powiatu, w tym ich prezentacja na wystawach, targach i imprezach kulturalnych
- realizowanie zadań z ustawy o kulturze fizycznej
- tworzenie warunków prawno-organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej
- przygotowywanie projektu uchwały Rady w sprawie powołania rady sportu - ustalenie składu i zasad powoływania oraz regulaminu działania rady
- przyznawanie zawodnikom stypendiów za szczególne osiągnięcia sportowe
- organizowanie działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej oraz tworzenie odpowiednich warunków materialno-technicznych dla jej rozwoju
- organizowanie zajęć, zawodów, imprez sportowych i rekreacyjnych
- realizowanie zadań wynikających z ustaw: prawo o stowarzyszeniach, o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
- podejmowanie działań w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi w sferze zadań publicznych
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji dla stowarzyszeń w ramach otwartych konkursów ofert oraz procedury pozakonkursowej, sporządzanie umów z oferentami, kontrola sprawozdań oraz ocena realizowanych zadań
- prowadzenie ewidencji oraz nadzór nad stowarzyszeniami zwykłymi
- inicjowanie spotkań informacyjnych dla organizacji pozarządowych o możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację zadań publicznych w ramach ich statutowej działalności oraz prowadzenia dokumentacji finansowej
- współpraca z Powiatową Radą Organizacji Pozarządowych w Międzyrzeczu oraz Radą Wojewódzką
- przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie rocznych programów współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz z podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, oraz koordynowanie realizacji programu
- przygotowanie materiałów i informacji dla Zarządu związanych z ogłaszanymi konkursami ofert
- informowanie zainteresowane podmioty o trybie i sposobie tworzenia stowarzyszeń zwykłych jak i rejestrowych, ich rejestracji i działalności
- organizacji konferencji, spotkań, szkoleń z zakresu działalności organizacji pozarządowych
- przygotowanie sprawozdania z realizacji rocznego Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego
- propagowanie idei wolontariatu wśród mieszkańców powiatu
- realizacja działań związanych z wykonywaniem obowiązków określonych w ustawie o działalności leczniczej oraz ustawie - Prawo farmaceutyczne
- realizacja uprawnień Powiatu, jako organu tworzącego Szpital Międzyrzecki Sp. z.o.o. wynikających z przepisów o działalności leczniczej
- realizacja spraw związanych z nadzorem właścicielskim nad Szpitalem Międzyrzeckim Sp. z.o.o.
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji dla Szpitala Międzyrzeckiego Sp. z.o.o.
- realizacja zadań związanych z promocja zdrowia i profilaktyką schorzeń cywilizacyjnych w zakresie programów zdrowotnych - Narodowego Programu Zdrowia oraz Wojewódzkiej Strategii Ochrony Zdrowia i wynikających z nich zadań
- współpraca z organizacjami pozarządowymi realizującymi zadania z zakresu ochrony zdrowia, profilaktyki i promocji zdrowia
- ustalania godzin pracy aptek i harmonogramu dyżurów aptek ogólnodostępnych z terenu Powiatu
- informowanie mieszkańców powiatu o możliwości opieki zdrowotnej dostępnej na terenie powiatu i województwa oraz EKUZ - Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego
- inicjowanie i wspieranie lokalnych oraz ogólnopolskich akcji promujących zdrowie oraz kampanie społecznościowe na rzecz ochrony zdrowia
- inicjowanie działań promocyjnych mających istotne znaczenie dla powiatu poprzez organizacje i uczestnictwo w imprezach promocyjnych o zasięgu gminnym, powiatowym i regionalnym
- tworzenie efektywnego systemu wzajemnego komunikowania się na szczeblu lokalnym, wojewódzkim i ogólnopolskim, którego wspólnym celem jest ustalenie polityki promocyjnej
- prowadzenie kampanii informacyjnej poprzez współpracę z mediami lokalnymi, regionalnymi i ogólnopolskimi
- budowa wizerunku powiatu międzyrzeckiego, jako sprawnej, przyjaznej i atrakcyjnej jednostki samorządu terytorialnego dla mieszkańców, przedsiębiorców i inwestorów, jako obszaru atrakcyjnego wartego inwestycji
- kształtowanie wizerunku powiatu poprzez jego reklamę, utrwalanie, rozszerzanie zaufania społecznego i pozytywnego wyobrażenia o powiecie
- realizowanie zadań promocyjnych wynikających z założeń strategii powiatu
- opracowywanie, publikacja i dystrybucja wydawnictw, gadżetów i materiałów promocyjno-informacyjnych powiatu
- organizowanie wydarzeń i imprez artystycznych, kulturalno-rekreacyjnych, sportowych i turystycznych o charakterze promocyjnym
- opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych powiatu
- eksponowanie herbu powiatu we wszystkich możliwych miejscach, imprezach oraz wydawnictwach mających znaczenie promocyjne
- współpraca przy redagowaniu strony internetowej powiatu pod Facebooka względem me-rytorycznym
- współpraca ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie promocji
- przygotowanie projektu umów w zakresie realizacji zadań w obszarze promocji
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem Patronatu Starosty Międzyrzeckiego
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem Nagród Starosty Międzyrzeckiego
- realizacja programów ministerialnych i projektów unijnych
- realizacja dla kombatantów i osób represjonowanych zadań w zakresie opieki zdrowotnej i usług opiekuńczych
- organizacja na terenie powiatu obchodu rocznic w celu upamiętnienia walki o niepodległość Polski oraz uczczenia pamięci ofiar wojny i okresu powojennego
- świadczenie dla kombatantów i osób represjonowanych pomocy w przygotowywaniu udokumentowanych wniosków o przyznanie w drodze wyjątku emerytur i rent
- analiza sytuacji życiowej kombatantów i osób represjonowanych oraz podejmowanie w tym zakresie stosownych inicjatyw
- prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na rozwiązanie stosunku pracy z kombatantem lub inną osobą uprawioną w okresie 2 lat przed osiągnięciem wieku uprawniającego do wcześniejszego przejścia na emeryturę
- realizację zadań związanych z wypłacaniem świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka osiedlających się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem punktu nieodpłatnej pomocy prawnej przy współpracy z innymi wydziałami zajmującymi się tym zadaniem
- rozpatrywanie złożonych petycji i przekazywanie dokumentów i niezbędnych informacji w celu ich zamieszczenia przez Biuro Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji na stronie internetowej starostwa
- realizacja zadań obronnych obejmujących przede wszystkim przygotowanie służby zdrowia, kultury i ochrony dziedzictwa narodowego oraz działu zabezpieczenie społeczne i praca w powiecie na okres zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa iw czasie wojny
- przygotowywanie i realizacja projektu realizowanego w ramach Poddziałania 8.4.1 Doskonalenie, jakości kształcenia zawodowego - projekty realizowane poza formułą ZIT, zgodnie z wytycznymi i obowiązującymi procedurami
- monitorowanie przebiegu realizowanego projektu i kontrola postępu finansowo-rzeczowego podjętych zadań
- gromadzenie dokumentacji merytorycznej i finansowej realizowanego projektu
- prowadzenie sprawozdawczości, przygotowywanie informacji związanych z realizacją projektu
- monitoring projektu, zarządzanie ryzykiem oraz organizowanie zgodnie z ustalonym harmonogramem spotkań kadry zarządzającej, Partnerów projektu oraz przedstawicieli otoczenia społeczno-gospodarczego
- prowadzenie spraw związanych z zamówieniami publicznymi dotyczących urzędu oraz współpraca w tym zakresie z jednostkami organizacyjnymi powiatu
- koordynacja i nadzór nad sprawami zamówień publicznych realizowanymi przez Starostwo Powiatowe, weryfikacja projektów dokumentów przygotowanych przez inne stanowiska pracy i jednostki organizacyjne powiatu, w tym specyfikacji istotnych warunkówzamówienia
- przygotowywanie i wykonywanie czynności związanych z zamówieniami przed oraz po ich zakończeniu, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 tys. euro
- prowadzenie działań zmierzających do pozyskiwania środków z budżetu Unii Europejskiej na projekty inwestycyjne i miękkie
- inicjowanie projektów i ich realizacja przy wsparciu ekspertów zewnętrznych (koncepcja, założenia, wkład merytoryczny i finansowy do wniosku aplikacyjnego)
- współpraca z Urzędem Marszałkowskim w Zielonej Górze oraz Urzędem Wojewódzkim w zakresie aplikowania o środki unijne oraz w trakcie realizacji projektów
- współpraca z gminami, szkołami, uczelniami wyższymi oraz podmiotami gospodarczymi na rzecz integracji i rozwoju powiatu w zakresie projektów realizowanych w ramach programów operacyjnych
- opracowywanie informacji, raportów i sprawozdań dotyczących udziału powiatu w projektach finansowanych ze środków zewnętrznych
- realizowanie wszelkich działań związanych z procesami promocyjnymi i informacyjnymi dotyczącymi projektów
- sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń i związków sportowych
- prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych
- prowadzenie ewidencji klubów sportowych nieprowadzących działalności gospodarczej
- prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych
- sprawowanie nadzoru nad fundacjami
Telefon kontaktowy:
95 742-84-16
Godziny urzędowania:
Poniedziałek 8:00 - 16:00
Wtorek - piątek 7:00 - 15:00
95 742-84-16
Godziny urzędowania:
Poniedziałek 8:00 - 16:00
Wtorek - piątek 7:00 - 15:00