- AKTUALNOŚCI
- KONTAKTY
-
POWIAT
- Charakterystyka i położenie
- Historia Powiatu
- Mapa Powiatu
- Turystyka
- Symbole Powiatu
- Władze Powiatu
- Dyżury samorządowe
- Jednostki organizacyjne
- Powiatowe służby i inspekcje
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Inwestycje
- Organizacje pozarządowe
- Zdrowie
- Oświata
- Kultura
- Patronat Starosty Międzyrzeckiego
- Honorowy, Zasłużony Obywatel Powiatu Międzyrzeckiego
-
STAROSTWO
-
Wydziały
- Audytor Wewnętrzny
- Biuro Informatyki
- Biuro Prawne
- Biuro Zarządu i Rady
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- Stanowisko ds. zarządzania kryzysowego
- Wydział Architektury i Budownictwa
- Wydział Edukacji, Spraw Społecznych i Promocji
- Wydział Finansów
- Wydział Geodezji i Katastru
- Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
- Wydział Komunikacji i Dróg
- Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Nieruchomościami
- Wydział Organizacyjny
- Biuro Rzeczy Znalezionych
- Ochrona danych osobowych
- Kodeks etyki
-
Wydziały
- MULTIMEDIA
-
PROJEKTY
- Projekty
- Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Międzyrzeckim
- Utworzenie nowych miejsc przedszkolnych dla dzieci z obszaru Gminy Międzyrzecz w tym wsparcie dla przedszkola prowadzonego przez Powiat Międzyrzecki
- Termomodernizacja obiektów Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego: warsztatów szkolnych, budynku kotłowni, budynku szkoły wraz z salą gimnastyczną przy ul. Marcinkowskiego oraz sali gimnastycznej przy ul. Libelta 4 w Międzyrzeczu
- Poprawa warunków edukacyjnych w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Międzyrzeczu
- Cyfrowy Powiat
- DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
- CYBERBEZPIECZEŃSTWO
Informacje
Dni Otwarte w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Międzyrzeczu
W dniach 25-26 kwietnia 2017 r. odbyły się w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Międzyrzeczu z siedzibą przy ulicy Marcinkowskiego i Libelta Dni Otwarte. Uczniowie klas trzecich gimnazjów z terenu gmin powiatu (Przytoczna, Trzciel, Bledzew, Pszczew, Międzyrzecz) mogli zapoznać się z ofertą szkoły i realnie zobaczyć zawody w jakich placówka kształci.
CKZiU z dyslokacją przy ul. Marcinkowskiego podczas Dni Otwartych przedstawili pełną ofertę edukacyjną poprzez zwiedzanie pracowni zawodowych, uczestnictwo w zajęciach praktycznych w zawodach fryzjer, monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie, technik budownictwa wraz projektowaniem w programie komputerowym Desing CAD, technik informatyk wraz z możliwością poznania tworzenia sieci komputerowych i diagnostyki. Uczniowie gimnazjów mogli również zapoznaniem się z ofertą przygotowaną przez Uniwersytet Zielonogórski z Wydziału Informatyki, z którym szkoła współpracuje. Dużym zainteresowanie wśród gimnazjalistów wzbudziły warsztaty, na których uczniowie wykonywali prace murarskie (tynkowanie, tapetowanie, układanie glazury) oraz warsztaty w laboratorium logistyczno spedycyjnym, gdzie uczniowie szkoły prezentowali prace na programach komputerowych stosowanych w nowoczesnych zakładach pracy. Wśród stanowisk promocyjnych Centrum nie zabrakło reprezentantów Wojska Polskiego, tym bardziej, że szkoła w swojej ofercie posiada klasę o profilu mundurowym. Żołnierze z 17 Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowanej przedstawiali zasady i warunki służby w mundurze Młodzież mogła zobaczyć z bliska kołowy transporter opancerzony Rosomak, motocykl ATV QUAD oraz broń strzelecką. Po raz pierwszy podczas akcji Dni Otwartych zaprezentowali się pracodawcy przyjmujący uczniów klas zawodowych na praktyki. Swoje stoisko wystawił zakład Tokarstwo-ślusarstwo Wiesław Ślusarek.
CKZiU z dyslokacją przy ul. Libelta promowało Dni Otwarte pod hasłem „Gra o Ekonomik”. Odwiedzający placówkę gimnazjaliści informowani byli o regułach gry, następnie podzieleni zostali na drużyny. Ideą gry było zaprezentowanie oferty edukacyjnej poprzez uczestnictwo w spotkaniach z nauczycielami poszczególnych przedmiotów oraz uczniami placówki, którzy oprowadzając gimnazjalistów po salach lekcyjnych prezentowali gazetki informacyjne, galerie na temat realizacji innowacji w szkole (innowacja dziennikarsko-fotograficzna, sportowo-turystyczna, prawno-policyjna), profili kształcenia (technik ekonomista, technik organizacji reklamy, klasa o profilu policyjnym). Podczas Dni Otwartych odbyło się również spotkanie z doradcą zawodowym. Drużyny gimnazjalistów rywalizowały w takich grach jak Milionerzy, grze turystycznej polegającej na wyznaczeniu trasy i uzyskaniu jak najlepszego wyniku, rozprawie sądowej, która poświęcona była zagadnieniom z Kodeksu Karnego, licytacji przedmiotów, wspólnym aerobiku prowadzonym przez uczniów szkoły. Uczestnictwo w Dniach Otwartych w formie gry edukacyjnej pozwoliło gimnazjalistom zapoznać się z ofertą szkoły, zasadami rekrutacji, wspólnej rozmowie z nauczycielami i z obecnymi uczniami szkoły, możliwościach zdobycia dodatkowych kwalifikacji i uczestnictwa w projektach ze środków zewnętrznych, w których szkoła została objęta wsparciem.
CKZiU z dyslokacją przy ul. Libelta promowało Dni Otwarte pod hasłem „Gra o Ekonomik”. Odwiedzający placówkę gimnazjaliści informowani byli o regułach gry, następnie podzieleni zostali na drużyny. Ideą gry było zaprezentowanie oferty edukacyjnej poprzez uczestnictwo w spotkaniach z nauczycielami poszczególnych przedmiotów oraz uczniami placówki, którzy oprowadzając gimnazjalistów po salach lekcyjnych prezentowali gazetki informacyjne, galerie na temat realizacji innowacji w szkole (innowacja dziennikarsko-fotograficzna, sportowo-turystyczna, prawno-policyjna), profili kształcenia (technik ekonomista, technik organizacji reklamy, klasa o profilu policyjnym). Podczas Dni Otwartych odbyło się również spotkanie z doradcą zawodowym. Drużyny gimnazjalistów rywalizowały w takich grach jak Milionerzy, grze turystycznej polegającej na wyznaczeniu trasy i uzyskaniu jak najlepszego wyniku, rozprawie sądowej, która poświęcona była zagadnieniom z Kodeksu Karnego, licytacji przedmiotów, wspólnym aerobiku prowadzonym przez uczniów szkoły. Uczestnictwo w Dniach Otwartych w formie gry edukacyjnej pozwoliło gimnazjalistom zapoznać się z ofertą szkoły, zasadami rekrutacji, wspólnej rozmowie z nauczycielami i z obecnymi uczniami szkoły, możliwościach zdobycia dodatkowych kwalifikacji i uczestnictwa w projektach ze środków zewnętrznych, w których szkoła została objęta wsparciem.