- AKTUALNOŚCI
- KONTAKTY
-
POWIAT
- Charakterystyka i położenie
- Historia Powiatu
- Mapa Powiatu
- Turystyka
- Symbole Powiatu
- Władze Powiatu
- Dyżury samorządowe
- Jednostki organizacyjne
- Powiatowe służby i inspekcje
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Inwestycje
- Organizacje pozarządowe
- Zdrowie
- Oświata
- Kultura
- Patronat Starosty Międzyrzeckiego
- Honorowy, Zasłużony Obywatel Powiatu Międzyrzeckiego
-
STAROSTWO
-
Wydziały
- Audytor Wewnętrzny
- Biuro Informatyki
- Biuro Prawne
- Biuro Zarządu i Rady
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- Stanowisko ds. zarządzania kryzysowego
- Wydział Architektury i Budownictwa
- Wydział Edukacji, Spraw Społecznych i Promocji
- Wydział Finansów
- Wydział Geodezji i Katastru
- Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
- Wydział Komunikacji i Dróg
- Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Nieruchomościami
- Wydział Organizacyjny
- Biuro Rzeczy Znalezionych
- Ochrona danych osobowych
- Kodeks etyki
-
Wydziały
- MULTIMEDIA
-
PROJEKTY
- Projekty
- Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Międzyrzeckim
- Utworzenie nowych miejsc przedszkolnych dla dzieci z obszaru Gminy Międzyrzecz w tym wsparcie dla przedszkola prowadzonego przez Powiat Międzyrzecki
- Termomodernizacja obiektów Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego: warsztatów szkolnych, budynku kotłowni, budynku szkoły wraz z salą gimnastyczną przy ul. Marcinkowskiego oraz sali gimnastycznej przy ul. Libelta 4 w Międzyrzeczu
- Poprawa warunków edukacyjnych w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Międzyrzeczu
- Cyfrowy Powiat
- DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
- CYBERBEZPIECZEŃSTWO
Informacje
Zadania doradców zawodowych - Indywidualny Plan Działania
Doradcy zawodowi, realizujący zadania projektowe, w miesiącu maju rozpoczynają sporządzanie Indywidualnych Planów Działania, z młodzieżą, która w miesiącach czerwiec-lipiec 2017 r. rozpocznie praktyki/staże zawodowe.
Czym jest IPD?
Indywidualny Plan Działania jest to dokument, który pomaga na stworzeniu indywidualnego planu – wizji naszej dalszej kariery zawodowej.
IPD składa się z następujących części:
I. Sprecyzowany i konkretnie określony cel działania zgodnie z metodą SMART, czyli metodą, w której cel powinien być:
- Skonkretyzowany (ang. Specific) – jego zrozumienie nie powinno stanowić kłopotu, sformułowanie powinno być jednoznaczne i nie pozostawiające miejsca na luźną interpretację,
- Mierzalny (ang. Measurable) – a więc tak sformułowany, by można było liczbowo wyrazić stopień realizacji celu, lub przynajmniej umożliwić jednoznaczną „sprawdzalność” jego realizacji,
- Osiągalny (ang. Achievable) – cel zbyt ambitny podkopuje wiarę w jego osiągnięcie i tym samym motywację do jego realizacji,
- Realny (ang. Realistic) – cel powinien być ważnym krokiem naprzód, jednocześnie musi stanowić określoną wartość dla tego, kto będzie go realizował,
- Określony w czasie (ang. Time-bound) – cel powinien mieć dokładnie określony horyzont czasowy w jakim zamierzamy go osiągnąć.
II. Wiem kim jestem! – dobrze znam swój osobisty potencjał i wiem na co mnie stać.
III. Moje mocne i słabe strony – potrafimy rozpoznawać swoje mocne i słabe strony, dzięki tej znajomości możemy wykorzystać mocne strony w realizacji celów, a także popracować
w udoskonaleniu naszych słabości.
IV. Mój obraz swojego idealnego zawodu i kariery zawodowej (obraz idealnego celu) – mając jakąś wizję łatwiej jest nam podjąć jakieś kroki zmierzające ku osiągnięciu celu.
V. Omijanie przeszkód – w jaki sposób mam ominąć przeszkody? może należy zmienić jakiś punkt w dążeniu do realizacji celu? jak wykorzystać przeszkodę?
VI. Realizacja celów – w tym punkcie piszemy krok po kroku w jaki sposób dokonamy realizacji naszego celu.
Wykorzystywanie IPD w sytuacjach codziennych daje nam wiele korzyści. Dzięki temu łatwiej nam zaplanować jakieś cele i kroki, które pomogą nam w ich osiągnięciu. Mając zapisany cel za pomocą IPD zawsze możemy go zmodyfikować lub ulepszyć w taki sposób, aby go osiągnąć.
Doradcy zawodowi przeprowadzą IPD dla 44 uczniów, którzy wkrótce rozpoczną staże zawodowe.
Natomiast w czwartek, tj. 18.05.2017r- uczniowie SOSW w Międzyrzeczu udadzą się z Panią Anną Żyżą, doradcą zawodowym w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym, która to szkoła została objęta wsparciem projektowym na wycieczkę do Karpacza. Jest to młodzież, która uczy się w zawodzie ogrodnik i kucharz. W ramach tej wycieczki odwiedzą zaprzyjaźnione zakłady gastronomiczne oraz firmy ogrodnicze aby zobaczyć jak wygląda praca w tych zawodach.
Katarzyna Szerszeniów
Powiatowy Konsultant Doradztwa Zawodowego